theatro h

Η «Δύση της αυτοκριτικής» είναι ο Τζούλιαν Ασάνζ, όχι οι ταυτοτικοί Σταυροφόροι

Αυτό που αποκάλυψε ο Ασάνζ είναι ότι όποιος κάνει πραγματική κριτική, ριζοσπαστική, πολύ απλά σαπίζει στη φυλακή με κίνδυνο θανάτου. Και ότι ως προς αυτό οι λεγόμενες φιλελεύθερες δημοκρατίες (τουλάχιστον στην αγγλοσαξονική εκδοχή τους εν προκειμένω) δεν διαφέρουν ριζικά από τους αυταρχισμούς.

-Το έγκλημα του Ασάνζ είναι ότι βοήθησε να αποκαλυφθούν διάφορα πραγματάκια, όπως λ.χ. το πόσες εκατοντάδες χιλιάδες άμαχοι έχουν σκοτωθεί στο Ιράκ λόγω της επεμβάσεως των ΗΠΑ, τη διαφθορά στο κόμμα των Δημοκρατικών που εξοβέλισε ύπουλα την πιο αριστερή πτέρυγά του, σημαντικά σκάνδαλα και, σε συνδυασμό με τις αποκαλύψεις του Έντουαρντ Σνόουντεν, τον ολοκληρωτικό χαρακτήρα της παρακολούθησης των πολιτών από τις υπηρεσίες των κυβερνήσεων…

Ασάνζ, ο αδέσμευτος έως εσχάτων

-Όπως είναι και εμβληματικό ότι ο Ασάνζ είναι ο άνθρωπος που ουκ έχει πού την κεφαλήν κλίνη. (Ίσως μάλιστα με μια μικρή διαφορά από τον Έντουαρντ Σνόουντεν που κατάφερε να διασωθεί). Για αυτό και έχουν μικρή σημασία οι whataboutisms με συγκρίσεις μεταξύ της περίπτωσης Ασάνζ στη Δύση και αυτής του Ναβάλνι στη Ρωσία.

-Η βαθύτερη αλήθεια είναι ότι όποιος κάνει μια καθολική κριτική στον κόσμο μας, αναζητώντας μια καθολική αλήθεια, δεν έχει θέση πουθενά στον πλανήτη μας, ούτε στη Δύση ούτε στην Ανατολή, παρά μόνο στις φυλακές υψίστης ασφαλείας. Και ενδεχομένως στον θάνατο, αλλά ταυτόχρονα και σε μία θυσιαστική κατάφαση στη ζωή• μην ξεχνάμε άλλωστε ότι ο Ασάνζ έκανε παιδιά κατά τη διάρκεια της ομηρείας του και παντρεύτηκε μέσα στη φυλακή, δείχνοντας μία δυνατότητα να λένε ναι στη ζωή κατ’ εξοχήν οι ήρωες την ίδια στιγμή που έχουν ετοιμότητα θανάτου. Γιατί το μαρτύριο δεν είναι αυτοσκοπός, όπως στην αίρεση των Δονατιστών, αλλά μπορεί να συνυπάρχει με μια πιο γνήσια λαχτάρα για ζωή.

-Ο Ασάνζ είναι ο αυθεντικός «αδέσμευτος» του νέου κινήματος των αδεσμεύτων που εγκαινιάζεται αυτήν την περίοδο, ο αδέσμευτος μέχρι δεσμών και ετοιμότητας θανάτου.


Διονύσιος Σκλήρης

-The pressproject
theatro

 

3

Η εξέλιξη της τέχνης

Η συγγραφή, η υποκριτική και η σκηνοθεσία κάτω από το πρίσμα της βιωματικής εμπειρίας, συντελούν σε αυτό το σκοπό.

1

Η μεταφυσική του θεάτρου

Το μυστήριο του θανάτου και της ζωής. Αυτό το μυστήριο γινόταν ως ένα βαθμό φανερό μέσα από ιεροτελεστικά δρώμενα, όπου ήταν και οι πρώτοι στενοί συγγενείς του θεάτρου.
2

Εμψύχωση βιωματικών ομάδων

Εμψυχωτής είναι κάποιος που εμψυχώνει οποιονδήποτε άνθρωπο ή ομάδα για να δράσει με περισσότερη επιτυχία σε κάτι, που δίνει θάρρος, ελπίδα και συμπόνια που παρακινεί και κατανοεί.
4

Άρθρα που έχουν δημοσιευθεί

Ετυμολογικά η λέξη ποίηση (όπως γνωρίζεται) προέρχεται από το ρήμα «ποιέω-ποιώ». Το «ποιώ» είναι η διπλή αδελφή όψη του ρήματος «πρήσσω- πράσσω- πράττω»..

6945768633
vasflo100@yahoo.gr

Επικοινωνία