theatro h

CHIPS - μια νύχτα στο νεκροταφείο (Μαύρη κωμωδία)

Το έργο ανέβηκε στην Καλαμάτα το 2009. Την ίδια χρονιά η παράσταση φιλοξενήθηκε στο θέατρο “Κάρολος Κουν” στην Αθήνα.Το 2010 ανέβηκε στο “Χώρο τέχνης ασωμάτων” - Pocet theater στο Θησείο για δύο μήνες.

001

Το θεατρικό αυτό γράφτηκε πριν δώδεκα χρόνια. Το πρώτο από τα έξι που έχουν γραφεί ως τώρα. Βέβαια διανθίστηκε και ολοκληρώθηκε μετέπειτα παίρνοντας την σημερινή του μορφή.
Θα μπορούσαμε να το χαρακτηρίσουμε και ως Μαύρη κωμωδία. Μια σύγχρονη, καυστική και κριτική ματιά πάνω στα προβλήματα και στις αγωνίες που διέπουν το σημερινό άνθρωπο και που τον καθιστούν άνθρωπο της μάζας, του εύκολου πλουτισμού και των Τεχνολογικών ψευδαισθήσεων.
Αφορμές για να γραφεί το συγκεκριμένο έργο. ερωτήματα ή ζητήματα που απορρέουν μέσα από αυτό ειναι:

  • Η φαντασίωσπ του ατομικισμού - του εύκολου πλουτισμού
  • Η τεχνολογία - μελλοντική φυλακή ή μελλοντική ολοκλήρωση
  • Η αρρωστημένπ πορηγοριά των ναρκωτικών και του καταναλωτισμού
  • Ο φόνος, πρόξη εναντίον της εξουσίας ή του ηθικού νόμου
  • Η λογική και ορθή σκέψη σε αντίθεση με την μεταφυσική διάσταση
  • Καταστροφολογία - μύθος και πραγματικότητα
  • Οι ατομικές πράξειε που οδηγούν σε κοσμικές αλλαγές


Πρόθεση του έργου δεν ειναι βέβαια η δαιμονοποίηση της τεχνολογικής εξέλιξης και των ανέσεων του σύγχρονου δυτικού πολιτισμού.
Αντιθέτως λειτουργεί ως μια κραυγή για την σωστή κατεύθυνση της δύναμης αυτής που από την μία μπορεί να διευκοιλύνει τον άνθρωπο από την άλλη όμως μπορεί να καταστρέψει όχι μόνο αυτόν αλλά και ολόκληρο τον πλανήτη.
Μια επίκαιρη προσέγγιση όταν καρδιά του σημερινού κόσμου, με φωτεινό φάρο τα πνευματικά και διαχρονικά μηνύματα που απορρέουν από τις βαθύτερες εκφάνσεις της ανθρώπινης υπόστασης που έχουν να κάνουν με αιώνιες αναλλοίωτες αξίες όπως η δικαιοσύνη, η αγάπη, η ελευθερία, κλπ.
Τρεις άνθρωποι μια νύχτα μέσα σ' ένα νεκροτοφειο ψάχνουν έναν θησαυρό...
Το ταξίδι στον ψυχονού τους, ήδη έχει αρχίσει...
Η κοσμική συνείδηση [ως Τειρεσίας] τους προειδοποιεί...

* Το εργο μπορει' να παιχτεί και "δωρικα".
Δίχως το χορό. Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι θα του αφαιρεθεί η ποιητικότητα και ο συμβολισμός.
* Τα λόγια στο ρόλο του Τειρεσία είναι δανεισμένα από το έργο "Οιδίπους Τύροννος" (Σοφοκλής, Απόδοση στα νεοελληνικά Ι.Ν.Γρυπάρης).

theatro

 

3

Η εξέλιξη της τέχνης

Η συγγραφή, η υποκριτική και η σκηνοθεσία κάτω από το πρίσμα της βιωματικής εμπειρίας, συντελούν σε αυτό το σκοπό.

1

Η μεταφυσική του θεάτρου

Το μυστήριο του θανάτου και της ζωής. Αυτό το μυστήριο γινόταν ως ένα βαθμό φανερό μέσα από ιεροτελεστικά δρώμενα, όπου ήταν και οι πρώτοι στενοί συγγενείς του θεάτρου.
2

Εμψύχωση βιωματικών ομάδων

Εμψυχωτής είναι κάποιος που εμψυχώνει οποιονδήποτε άνθρωπο ή ομάδα για να δράσει με περισσότερη επιτυχία σε κάτι, που δίνει θάρρος, ελπίδα και συμπόνια που παρακινεί και κατανοεί.
4

Άρθρα που έχουν δημοσιευθεί

Ετυμολογικά η λέξη ποίηση (όπως γνωρίζεται) προέρχεται από το ρήμα «ποιέω-ποιώ». Το «ποιώ» είναι η διπλή αδελφή όψη του ρήματος «πρήσσω- πράσσω- πράττω»..

Επικοινωνία

 

6945768633
vasflo100@yahoo.gr