theatro h

Πηνελόπης Οδύσσεια - I Love Τροία

Σατυρικό δράμα



Αφορμή για να γραφεί αυτό το θεατρικό, στάθηκε η θεατρική παράσταση «Ελένη» του Ρίτσου με ερμηνευτή τον σκηνοθέτη και ηθοποιό Βασίλη Παπα βασιλείου. Γράφτηκε ως μονόλογος αλλά έπειτα από αρκετές επαναγραφές, συμπληρώσεις, απορρίψεις και προσθήκες παρουσιάζεται με την σημερινή του μορφή. Το έργο έχει στοιχεία τραγωδίας και κωμωδίας. Θα το χαρακτήριζα με δύο λέξεις: Σατυρικό δράμα.

Προσπαθεί ν’ ανιχνεύσει τον αντίκτυπο του Τρωϊκού πολέμου και των περι πετειών του Οδυσσέα από τη μεριά μιας γυναίκας, της Πηνελόπης. Τι ένιωσε η Πηνελόπη, πώς είδε την φυγή, την πολύχρονη απουσία και την επιστροφή του Οδυσσέα; Ποια είναι η δική της τοποθέτηση απέναντι στα γεγονότα ως ερωμέ νης, ως γυναίκας, ως μάνας;

Δραματουργικά βέβαια στο έργο υπάρχουν δυο πρόσωπα που συνθέτουν τον Οδυσσέα ως αποτέλεσμα της εφυούς, διχαστικής και τραγελαφικής οντό τητάς του.

Δανείστηκα στοιχεία από τον μύθο του Οδυσσέα σύμφωνα με τον Όμηρο και από μεταγενέστερους ιστορικούς και ποιητές και προσπάθησα να τα μπο λιάσω και να τα επεκτείνω, έτσι ώστε να φτάσω στην προσωπικότητα και στον ψυχισμό των δύο ηρώων. Ο σκοπός μου δεν ήταν να παραμείνω στο μυθικό ή ιστορικό γίγνεσθαι των προσώπων. Δημιούργησα χαρακτήρες που απέχουν από το ομηρικό πρότυπο τοποθετώντας τους, σ’ ένα πιο σύγχρονο ψυχολογικό τοπίο.

Με ενδιέφερε περισσότερο η σχέση Του Οδυσσέα και της Πηνελόπης, όχι τόσο κάτω από το βάρος του μύθου όσο κάτω από το βάρος της διαπροσωπικής τους κατάστασης.


Η σχέση του άντρα και της γυναίκας.

Ο έρωτας και ο πόλεμος στα εσωτερικά τους πεδία, αλλά και η διαρκής αναζήτηση της αλήθειας, της αγάπης και της ευτυχίας του ανθρωπίνου όντος.


Πρόσωπα:

Πηνελόπη (γυναίκα γύρω στα 50 ετών)

Οδυσσέας Α (άντρας όμορφος δυνατός έως 30 ετών)

Οδυσσέας Β (άντρας από 50 ετών και πάνω)



Ολόκληρο το έργο



*Το έργο μπορούν να το ανεβάσουν χωρίς κάποιο χρηματικό αντίτιμο ερασιτεχνικές θεατρικές ομάδες, μόνο σε συνεννόηση με τον συγγραφέα. Για αυτό μπορούν να το κατεβάσουν μόνο εγγεγραμμένα μέλη.


Όλα τα θεατρικά έργα

theatro

 

3

Η εξέλιξη της τέχνης

Η συγγραφή, η υποκριτική και η σκηνοθεσία κάτω από το πρίσμα της βιωματικής εμπειρίας, συντελούν σε αυτό το σκοπό.

1

Η μεταφυσική του θεάτρου

Το μυστήριο του θανάτου και της ζωής. Αυτό το μυστήριο γινόταν ως ένα βαθμό φανερό μέσα από ιεροτελεστικά δρώμενα, όπου ήταν και οι πρώτοι στενοί συγγενείς του θεάτρου.
2

Εμψύχωση βιωματικών ομάδων

Εμψυχωτής είναι κάποιος που εμψυχώνει οποιονδήποτε άνθρωπο ή ομάδα για να δράσει με περισσότερη επιτυχία σε κάτι, που δίνει θάρρος, ελπίδα και συμπόνια που παρακινεί και κατανοεί.
4

Άρθρα που έχουν δημοσιευθεί

Ετυμολογικά η λέξη ποίηση (όπως γνωρίζεται) προέρχεται από το ρήμα «ποιέω-ποιώ». Το «ποιώ» είναι η διπλή αδελφή όψη του ρήματος «πρήσσω- πράσσω- πράττω»..

6945768633
vasflo100@yahoo.gr

Επικοινωνία