
Κριτικές
"Ναι, υπάρχουν σύγχρονοι θεατρικοί συγγραφείς που τολμάνε να αρθρώσουν τον δικό τους λόγο στην κρίσιμη εποχή μας που βιώνει μια μετάβαση σε ανώτερες καταστάσεις της συλλογικής συνείδησης. Οι παλιές φόρμες έχουν πια χρεοκοπήσει κι ό,τι εθεωρείτο μέχρι χθες αισθητικό κι ωραίο σήμερα καταντάει ανιαρό. Οι νέοι ψάχνονται για καινούργια έργα ανεβασμένα από άφθαρτους ανθρώπους με καινοφανή νοήματα. Ο Μορφωτικός Σύλλογος Μεσσηνίας και η θεατρική ομάδα “Ωκύτοπο” (τι θέλει να πει ο ποιητής; - οι τόποι μετακινούνται άραγε τρέχοντας με γοργό ρυθμό;) ανέβασαν με εξαιρετικό κέφι και φρεσκάδα αυτή την ερμηνευτική φάρσα εις βάρος του θανάτου και εις όφελος του έρωτα της ζωής.
Οι όποιες τεχνικές ατέλειες και εκφραστικές δυσκαμψίες κάποιων ερμηνευτών βάραιναν θετικά την πλάστηγγα της κρίσης του θεατή. Αφού αποδείκνυαν ότι το ζητούμενο δεν είναι πάντα η επίδειξη δεξιοτεχνίας άλλα η πρωτογενής έμπνευση και το κοινονούμενο νόημα, η “κεντρική ιδέα”, το “δια ταύτα” της θεατρική πράξη.
Για τα άλλα τεχνικής φύσεως θέματα σιωπώ, αφού προέχει να τονίσω ότι γεννήθηκε ένας νέος σημαντικός θεατρικός συγγραφέας και αυτός λέγεται Βασίλης Φλώρος. Τον είχα συναντήσει σε ένα σεμινάριο υποκριτικής του Actor’s Studio στην Ελληνοαμερικανική Ένωση και θαύμασα την επιμονή του να μην αρκεστεί στις όποιες δάφνες είχε ήδη δρέψει ως ποιητής, καθώς επειγόταν να εκφραστεί μέσα από τον θεατρικό κώδικα. Με έκπληξη διαπίστωσα ότι εκπλήρωσε ένα μέρος των στόχων του και είναι σε καλό δρόμο. Και σ’ ανώτερα!"
Κωνσταντίνος Μπούρας
Ποιητής - Λογοτέχνης
Το ΤΣΙΠΣ είναι ένα βαθύτατα πολιτικό έργο που αποφεύγει επιδέξια τη σαγηνευτική όσο και επικίνδυνη πρόκληση να προτείνει λύσεις.
ΑΥΤΗ η αποφυγή άλλωστε είναι και το μεγαλύτερο πλεονέκτημά του ως θεατρικό έργο.
ΚΛΕΙΔΙ της επιτυχίας του το φινάλε που ακούμε τον πυροβολισμό, αλλά δεν βλέπουμε ποιός πεθαίνει.
ΑΛΛΩΣΤΕ αυτό είναι το λιγότερο που έχει σημασία, αφού οι ήρωες είναι προ πολλού νεκροί και το νεκροταφείο είναι το σπίτι τους.
ΣΚΟΤΑΔΙ παντού και από παντού λοιπόν.
ΚΑΙ ο Τειρεσίας να περιδιαβαίνει με τον χορό να τον συντροφεύει στην αιώνια μοναξιά του.
Ο ΤΥΦΛΟΣ μάντης εξακολουθεί να βλέπει πιο μακριά απ’ όσους έχουν μάτια.
Ο ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ του έργου Βασίλης Φλώρος, φιλοτέχνησε ένα σπαρακτικό κείμενο ανοιχτό σε πολλαπλές ερμηνίες ενώ πολύ εύστοχα έδωσε στον Τειρεσία του, τα λόγια που του αρμόζουν από τον “Οιδίποδα τύραννο” του Σοφοκλή. Τον έφερε έτσι πιο κοντά στον κόσμο των ηρώων του και συγχρόνως πιο κοντά στην τραγωδία της σημερινής εποχής.
ΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ Γιάννης Χριστόπουλος, Δημήτρης Δημητρίου, Γιώργος Μαυρέας, Πέτρος Στεφανέας, στάθηκαν με επάρκεια στην ένταση των ρόλων τους...
Ο ΧΟΡΟΣ πλήρως ενταγμένος στην σκηνική λειτουργία με την χορογραφία της Ευγενίας Παπαμικρούλη.
Η ΜΟΥΣΙΚΗ επιμέλεια του Παναγιώτη Σταθέα, τόνισε δυνατά την οδύνη της σκηνικής δράσης.
ΤΑ ΣΚΗΝΙΚΑ του Παναγιώτη Σγούρου όσο επιβλητικά χρειαζόταν το έργο.
ΤΟ ΤΣΙΠΣ αξίζει να το δουν ακόμα περισσότεροι θεατές.
ΑΝΑΜΕΣΑ σε αυτούς μπορεί να βρίσκονται και οι αυριανοί υποψιασμένοι, που το μέλλον δικό τους θα είναι και το μέλλον του κόσμου.
Ο ΤΕΙΡΕΣΙΑΣ είχε δει έγκαιρα πολύ πριν το σκοτάδι τού πάρει το φως για να τον τιμωρήσει.
Εφημερίδα “ΦΩΝΗ”
Θανάσης Παντές, δημοσιογράφος