theatro h

Θεατρικοί μονόλογοι

  • Οι δώδεκα θεατρικοί μονόλογοι με τον γενικό τίτλο «Σπασμένα κόκαλα» αναφέρονται σε ιστορίες ανθρώπων, που τα χρόνια, τα καταπιεσμένα συναισθήματά τους, οι δύσκολες καταστάσεις, η ζωή και η προσωπική τους μοίρα, τούς έχουν τσακίσει τον βασικό σκελετό τους.

    Γι’ αυτό και κρέμονται εγκλωβισμένοι από δίχτυα, σα να ψαρεύτηκαν από το παράδοξο του κόσμου που τους έλαχε να ζήσουν, ή έρπουν και μετά δυσκολίας ανασηκώνονται στα γόνατα σα να κατάντησαν ερπετά από τις ανάγκες που τους φόρτωσε η ζωή και τους έσπασε τα κόκαλα της χαράς, της αλήθειας, της δικαιοσύνης, της ανθρωπιάς.

    Είναι τα «σπασμένα κόκαλα» της υποκριτικής μας κοινωνίας, της καθημερινής μας συναναστροφής, της κατακτητικής μας επιθυμίας, της μισαλλοδοξίας, του εγωισμού, της άγνοιας. Τα σπασμένα κόκαλα των ανθρωπιστικών αξιών. Τα σπασμένα κόκαλα μιας χώρας. Τα σπασμένα κόκαλα του κόσμου ολόκληρου.

    Οι μονόλογοι έχουν και μια ποιητική φόρμα, η οποία μπορεί να μοιάζει λίγο απόμακρη από την τεχνική του θεατρικού λόγου, αλλά ο σκοπός μου ήταν αυτή η ποιητικότητα, που αρκετές φορές υπάρχει στα κείμενα, να παραμείνει ως έχει έτσι ώστε οι ήρωες να βιώνουν τον δικό τους κόσμο και ταυτόχρονα ο θεατής να συμμετέχει και αυτός στο βίωμα, αφού νομίζω η ποιητική διάσταση ενός έργου γίνεται ευκολότερα και μια προσωπική υπόθεση.

    Τα έργα παράλληλα διαθέτουν μια ωμότητα και μια σκληράδα που φτάνει στα όρια της βωμολοχίας. Σκοπός βέβαια δεν είναι ο εντυπωσιασμός, αλλά να φανερωθεί η ζωή που παραμένει κρυμμένη κάτω από το χαλί του καθωσπρεπισμού και της αστικής ευγένειας.

    Το απόσταγμα όλων αυτών των φαινομενικά ετερογενών στοιχείων ελπίζω να δημιουργήσει το αναμενόμενο δραματουργικό και θεατρικό αποτέλεσμα.

    Οι σκηνοθέτες και οι ηθοποιοί που θα ανεβάσουν και θα δραματοποιήσουν τους μονολόγους μπορούν να βάλουν και τους δικούς τους δομικούς «σκελετούς» στο χτίσιμο της παράστασης, αφού θα έχουν το περιθώριο και μιας προσωπικής τους θεώρησης.

    Σε όποια παρέμβαση όμως, θα παρακαλούσα, οι συγκεκριμένοι θεατρικοί μονόλογοι να παιχτούν έτσι όπως έχουν οριστεί. Οι ήρωες να είναι εγκλωβισμένοι και κρεμασμένοι σε δίχτυα ή θα έρπουν κολλημένοι στο πάτωμα της σκηνής. Η επιλογή είναι ελεύθερη. Αυτά τα δύο σκηνικά στοιχεία όμως είναι απαραίτητα γιατί στηρίζουν πιο εύκολα το επιθυμητό αισθητικό και καλλιτεχνικό αποτέλεσμα που έχει φανταστεί ο συγγραφέας.


    • Αγία καύλα

      Πρόσωπα: – Άντρας (50-80 ετών) (πελάτης) (Έρποντας στο πάτωμα στη σκηνή)– Ψυχολόγος (30-40 ετών) (Βουβό πρόσωπο – να είναι και πλάτη προς

      Διαβάστε Περισσότερα
    • Άδραξε τη στιγμή

      Πρόσωπα: Γυναίκα (40-50) (Κρέμεται από την οροφή μέσα σ’ ένα δίχτυ σαν ψάρι)«Άδραξε τη στιγμή». (Γελάει ειρωνικά) Έτσι μου είπες

      Διαβάστε Περισσότερα
    • Αυνάνες

      Πρόσωπα: Άντρας (35-40) (κρεμασμένος στο δίχτυ)(Φοράει κουστούμι και συμπεριφέρεται ως ηγέτης... Ίσως πρωθυπουργός, αρχηγός ενός κόμματος. Σα να μιλάει σε

      Διαβάστε Περισσότερα
    • Γάμος - γαμάω - γαμώ

      Πρόσωπα: Γυναίκα από (60-90) (κρεμασμένη στο δίχτυ)Η μάνα μου και ο πατέρας μου είχαν ένα γάμο κόλαση. Τιτανομαχία. Έπειτα ο

      Διαβάστε Περισσότερα
    • Δεν έχω τον Θεό μου

      Πρόσωπα: Άντρας (50-70 ετών) (Έρποντας στο πάτωμα της σκηνής)(Φοράει ένα άσπρο ράσο. Στο κέντρο της σκηνής υπάρχει μια εικόνα εκκλησιαστική,

      Διαβάστε Περισσότερα
    • Ελληνική ελπίδα

      Πρόσωπα: Άντρας (40-60 ετών) (κρεμασμένος στο δίχτυ)Ένα πρωί σηκώθηκα και άρχισα να γαυγίζω. Έτσι ξαφνικά. Σα να μου βγήκε το

      Διαβάστε Περισσότερα
    • Έρωτες καταραμένοι

      Πρόσωπα: Γυναίκα (40-50 ετών) (Έρποντας στο πάτωμα της σκηνής)Όσοι ερωτεύτηκαν έστω και μια φορά, γίνονται οι περισσότεροι καταραμένοι. Ότι και

      Διαβάστε Περισσότερα
    • Ζεϊμπέκικο με τα νετρίνα

      Πρόσωπα: Άντρας (70-85 ετών) (Σε καροτσάκι κάθεται)Γυναίκα: (Βουβό πρόσωπο)(Γηροκομείο. Ο άντρας σε αναπηρικό καροτσάκι. Κοιτάζει το κοινό. Ξαφνικά φωνάζει δυνατά)–

      Διαβάστε Περισσότερα
    • Η αντανάκλαση της αβύσσου

      Πρόσωπα: Άντρας (40-50) (Κρέμεται στη σκηνή από το ταβάνι μέσα σ’ ένα δίχτυ)(Απευθύνεται στο κοινό) Στην ζωή πορεύτηκες λιγότερο ως

      Διαβάστε Περισσότερα
    • Η καργιόλα η επιτυχία

      Πρόσωπα: Άντρας (40-70 ετών) (Έρποντας στο πάτωμα της σκηνής)(Στέκεται στα γόνατα με όρθιο τον κορμό και γυρισμένη την πλάτη στο

      Διαβάστε Περισσότερα
    • Πάντα με κρατάει η αγάπη των άλλων

      Πρόσωπα: Γυναίκα από 40 έως 70 ετών (κρεμασμένη στο δίχτυ στο κέντρο της σκηνής)Έχω σκεφτεί πολλές φορές να πεθάνω νωρίς,

      Διαβάστε Περισσότερα
    • Τι γύρευε ο βόας στον παράδεισο

      Πρόσωπα: Άντρας (40-80 ετών) (Έρποντας στο πάτωμα της σκηνής)(Ο άντρας προσπαθεί να φτιάξει ένα τσιγαριλίκι. Το στρίβει περίτεχνα... Το ρουφάει

      Διαβάστε Περισσότερα
    • 1


theatro

 

3

Η εξέλιξη της τέχνης

Η συγγραφή, η υποκριτική και η σκηνοθεσία κάτω από το πρίσμα της βιωματικής εμπειρίας, συντελούν σε αυτό το σκοπό.

1

Η μεταφυσική του θεάτρου

Το μυστήριο του θανάτου και της ζωής. Αυτό το μυστήριο γινόταν ως ένα βαθμό φανερό μέσα από ιεροτελεστικά δρώμενα, όπου ήταν και οι πρώτοι στενοί συγγενείς του θεάτρου.
2

Εμψύχωση βιωματικών ομάδων

Εμψυχωτής είναι κάποιος που εμψυχώνει οποιονδήποτε άνθρωπο ή ομάδα για να δράσει με περισσότερη επιτυχία σε κάτι, που δίνει θάρρος, ελπίδα και συμπόνια που παρακινεί και κατανοεί.
4

Άρθρα που έχουν δημοσιευθεί

Ετυμολογικά η λέξη ποίηση (όπως γνωρίζεται) προέρχεται από το ρήμα «ποιέω-ποιώ». Το «ποιώ» είναι η διπλή αδελφή όψη του ρήματος «πρήσσω- πράσσω- πράττω»..

Επικοινωνία

 

6945768633
vasflo100@yahoo.gr