theatro h
Του Νίκου Λακόπουλου


Η ιστορία του νεοελληνικού κράτους αρχίζει ως θρίλερ. Ο νεαρός  ρομαντικός και μελαγχολικός ποιητής Μιχάλης Κυρίτζης,  ο Ρήγας Φεραίος, κάλεσε όλους τους Βαλκάνιους «εις τα όπλα  διά να αναλάβουν την αρχαίαν δόξαν και ελευθερίαν», ώσπου  έπεσε με τους λίγους συντρόφους του στα χέρια της αυστριακής αστυνομίας. Ο πατριάρχης, που μισεί τα μαθηματικά και τη φυσική και γενικά τας «αλλοκότους τινάς καινοτομίας και νέας νομοθεσίας », θα εκδώσει «Πατρικήν Διδασκαλίαν» εναντίον του  Ρήγα.

Ο σουλτάνος ήταν για το πατριαρχείο «πρύτανης των αγαθών  και φύλακας της ζωής και ασφάλειας των Ελλήνων». Ο Ρήγας επικίνδυνος. Δεν απειλούσε μόνο την οθωμανική κυριαρχία, αλλά και το καθεστώς. Οι Αυστριακοί βασάνισαν τα μέλη της οργάνωσης  στα μπουντρούμια με πυρωμένα σίδερα και τροχούς, κι ό,τι απέμεινε από τα κορμιά τους πετάχτηκε, με περιφρόνηση και μίσος,  στο Δούναβη.

O καρκίνος είναι μια κατάρα για το ανθρώπινο γένος. Αν και υπήρχε από την αρχαιότητα ο σύγχρονος τρόπος ζωής φαίνεται πως τον ευνοεί ιδιαίτερα. Ακόμη και σήμερα μια διάγνωση καρκίνου ισοδυναμεί συχνά με βέβαιο θάνατο. Γι’ αυτό και τα περισσότερα θύματά της επάρατης νόσου τείνουν να την αντιμετωπίζουν μοιρολατρικά. Ωστόσο υπάρχει ελπίδα. Η γνώση των πραγματικών αιτιών του καρκίνου και η ανάλογη αντιμετώπιση τους, μπορεί να οδηγήσει στην ανάσχεση της νόσου, ακόμη και στην οριστική θεραπεία της. Διαβάστε πως μπορείτε να προστατευτείτε, να αντιμετωπίσετε ακόμη και να νικήσετε την επάρατη νόσο…

Η ασθένεια στην πραγματικότητα είναι ένα μήνυμα που έρχεται από τον εσώτερο εαυτό μας και μας φέρνει την πληροφορία ότι κάτι κάνουμε λάθος και ότι πρέπει επειγόντως να αλλάξουμε τις σκέψεις μας και συνειδητά να επιλέξουμε να είμαστε με το μέρος της ζωής και όχι με το μέρος της φθοράς και της απώλειας.


Αν υποφέρουμε σωματικά και το σώμα μας ασθενεί, αυτό σημαίνει ότι βρισκόμαστε σε ψυχική ανισορροπία και μας υποδεικνύει ότι υπάρχει κάτι στη συνειδητότητά μας που πρέπει να το ψάξουμε, να το αναγνωρίσουμε και να το αλλάξουμε. Δηλαδή πρέπει να κατανοήσουμε ότι οι ασθένειες είναι αντανακλάσεις των εσωτερικών μας σκέψεων και συναισθημάτων. Με άλλα λόγια, το σώμα μας συνεχώς μας μιλά και εκφράζει την εσωτερική μας κατάσταση, δηλαδή είναι ο καθρέφτης των σκέψεων, των συναισθημάτων και των πεποιθήσεών μας και μας στέλνει συνεχώς μηνύματα για την απώτερη ισορροπία μας. Είναι γνωστό, άλλωστε, ότι ο πατέρας της Ιατρικής Ιπποκράτης δεν εντόπιζε τη νόσο στα όργανα, αλλά θεωρούσε ότι η αρρώστια αποτελεί μια ενιαία ψυχοσωματική οντότητα και ότι ξεκινάει πρώτα από την ψυχή.

Mέσα από τον διαχρονικό μύθο του σπηλαίου, που περιγράφει ο αρχαίος μεγάλος φιλόσοφος Πλάτων, μπορούμε να κατανοήσουμε πως η ίδια η φύση του ανθρώπου κρατάει καθηλωμένο τον άνθρωπο μέσα στην ψευδαίσθηση αυτού του κόσμου και πως επιδρούν επάνω του η αγνωσία και η απαιδευσία από την μία μεριά και η γνώση και η παιδεία από την άλλη. Επίσης, το σπήλαιο του Πλάτωνα συμβολίζει την περιπέτεια της ψυχής που βρίσκεται βυθισμένη στο σκοτάδι της αγνωσίας και τη δύσκολη, όπως και επώδυνη πολλές φορές, πορεία της στο φως της επίγνωσης.

Η κατανόηση του εαυτού μας περνάει μέσα από την κατανόηση του χρόνου, όπως προσδιορίζεται από τις νεότερες επιστήμες.

Το τι είναι ο χρόνος είναι ένα ερώτημα που απασχόλησε τον άνθρωπο από αρχαιοτάτων χρόνων και οι μυθολογίες, καθώς και οι δοξασίες των διαφόρων λαών ανά την υφήλιο το δείχνουν καθαρά. Εμείς οι άνθρωποι για μερικά πράγματα, όσον αφορά τον χρόνο, είμαστε απόλυτα βέβαιοι, όπως για τη μη αντιστρεψιμότητα των γεγονότων, που αποτελεί αυτό που λέμε το βέλος του χρόνου και σημαίνει ότι ο χρόνος για εμάς έχει μόνο μία κατεύθυνση από το παρελθόν προς το παρόν και εν συνεχεία προς το μέλλον. Και αυτό, όμως, όπως και όλες οι άλλες εκδηλώσεις αυτού του κόσμου, αποτελεί μία φαινομενική αντίληψη δική μας και όχι μία ιδιότητα του χρόνου του ίδιου. Στην εποχή μας έγιναν τεράστιες πρόοδοι στις επιστήμες, που επέτρεψαν να αναθεωρήσουμε πολλές από τις βασικές έννοιες που αντιλαμβανόμαστε την πραγματικότητα. 

theatro

 

3

Η εξέλιξη της τέχνης

Η συγγραφή, η υποκριτική και η σκηνοθεσία κάτω από το πρίσμα της βιωματικής εμπειρίας, συντελούν σε αυτό το σκοπό.

1

Η μεταφυσική του θεάτρου

Το μυστήριο του θανάτου και της ζωής. Αυτό το μυστήριο γινόταν ως ένα βαθμό φανερό μέσα από ιεροτελεστικά δρώμενα, όπου ήταν και οι πρώτοι στενοί συγγενείς του θεάτρου.
2

Εμψύχωση βιωματικών ομάδων

Εμψυχωτής είναι κάποιος που εμψυχώνει οποιονδήποτε άνθρωπο ή ομάδα για να δράσει με περισσότερη επιτυχία σε κάτι, που δίνει θάρρος, ελπίδα και συμπόνια που παρακινεί και κατανοεί.
4

Άρθρα που έχουν δημοσιευθεί

Ετυμολογικά η λέξη ποίηση (όπως γνωρίζεται) προέρχεται από το ρήμα «ποιέω-ποιώ». Το «ποιώ» είναι η διπλή αδελφή όψη του ρήματος «πρήσσω- πράσσω- πράττω»..

Επικοινωνία

 

6945768633
vasflo100@yahoo.gr